לחצו על הטלפון מטה והתקשרו עכשיו

​עולם השיווק התפתח רבות בשנים האחרונות, התווספו להם מחקרים המוכיחים כי הצרכן אינו רוכש מוצרים  מחשיבה רציונלית כמו שהוא חושב, שאזהרות עישון על סיגריות לא באמת גורמות לא לעשן ואיך התת מודע בעצם מנהל אותנו גם בתחום הצרכנות.  במאמר נגלה לכם מה הוא המחקר ששינה את פני השיווק, מה הקשר של אלברט איינשטיין ואיך  כול המידע הזה נוגע לבחירת השקיות הממותגות לעסק שלכם.

 

 

איך התפיסה המוחית עובדת. 

   

כאשר המוח שלנו ראה תמונה מסויימת, אותה תמונה מתורגמת לדחפים עצביים המגיעים לאזורים מיוחדים בקליפת המוח, שם אותה תמונה מקבלת משמעות. אז איך השקית של העסק שלכם מקבלת משמעות? כשמוח נתקל בלוגו על השקית של העסק שלכם, עם המסר השיווקי והצבעים המתאימים, עולות אסוציאציות שונות הקשורות לרגשות שאנחנו כצרכנים חווים לאותו מותג. בעצם  אם העסק שלך מוכר מוצרי נטורפטתיה , סביר להניח כי כאשר הצרכן הפוטנציאלי נתקל בלוגו המותג שלך, תעלה בו אסוציאציה של הטבע ועם רוגע.

בשנת 2003 נערך מחקר נוירו מרקטינג בו עלתה מסקנה פורצת דרך : בעקבות הצפה של המוח במידע בעל ערך המבוסס על רגשות, הבינו כי רכישה בעסק מתבצעת בהתאם לחיבור רגשי חזק עם המותג.

 

 

 
היה זה אלברט איינשטיין שאמר "הדמיון חשוב יותר מהידע ". אין ספק כי המשפט הזה תופס לגבי כול מה שקשור לתרבות הצרכנית של היום. בני אדם מקבלים את רוב ההחלטות בחיים בצורה לא רציונאלית והם העזרים במה שנקרא "סימנים סומאטיים", אותם סימנים בעצם מבוססים על אסוציאציות לא בהכרח במודע, אותם אסוציאציות מקשרים את העיצוב לאיטליה, את אומנויות הלחימה ליפן ואפליקציות וסטראטאפים לישראל. אותם סימנים סומאטיים יודעים בעצם לקשר בין תכונות לבין תמונות שאנו רואים. כאשנו נתקלים בפריט אופנה תוצרת איטליה, ישר עולות לנו אסוציאציות הקשורות לעיצוב מדהים וכך ערך המוצר בעיני הצרכן עולה. רוב הצרכנים הרוכשים פריט אופנה לא יודעים באמת איך נעשית תפירת הפריט ומה וממה החומרים הבונים את הפריט עושים, בעזרת הסימנים הסומאטיים הרוכש מחליט לרכוש את אותו פריט בעקבות האסוציאציה שעולה במאיות השניה לא במוע בין עיצוב איכותי לבין איטליה.  דברים דומים קורים כאשר רוכשים אמצעי טכנולוגיה יפנים, רכבים גרמניים ועוד.

 

ומה עם השקית שלי.

 

כול אותן הטקטיקות המגיעות מעולם השיווק מתאימות בדיוק אל השקית בעסק שלנו.

אם אנחנו עסק שמוכר מוצרי גלישה לים והלוגו שלנו משלב בתוכו צבע כחול עם לוגו
של גלים, סביר להניח כי הצרכן שנתקל בשקית של העסק שלנו יזהה כי מדובר על חנות עם מוצרי גלישה ויגלה עניין רב בלדעת מי אנחנו, איפה אנחנו יושבים ומה הם המוצרים בדיוק שאנו מוכרים.

ממותגות ולא רק שקיות - ככה תמכור יותר​

​עולם השיווק התפתח רבות בשנים האחרונות, התווספו להם מחקרים המוכיחים כי הצרכן אינו רוכש מוצרים  מחשיבה רציונלית כמו שהוא חושב, שאזהרות עישון על סיגריות לא באמת גורמות לא לעשן ואיך התת מודע בעצם מנהל אותנו גם בתחום הצרכנות.  במאמר נגלה לכם מה הוא המחקר ששינה את פני השיווק, מה הקשר של אלברט איינשטיין ואיך  כול המידע הזה נוגע לבחירת השקיות הממותגות לעסק שלכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איך התפיסה המוחית עובדת. 

   

כאשר המוח שלנו ראה תמונה מסויימת, אותה תמונה מתורגמת לדחפים עצביים המגיעים לאזורים מיוחדים בקליפת המוח, שם אותה תמונה מקבלת משמעות. אז איך השקית של העסק שלכם מקבלת משמעות? כשמוח נתקל בלוגו על השקית של העסק שלכם, עם המסר השיווקי והצבעים המתאימים, עולות אסוציאציות שונות הקשורות לרגשות שאנחנו כצרכנים חווים לאותו מותג. בעצם  אם העסק שלך מוכר מוצרי נטורפטתיה , סביר להניח כי כאשר הצרכן הפוטנציאלי נתקל בלוגו המותג שלך, תעלה בו אסוציאציה של הטבע ועם רוגע.

בשנת 2003 נערך מחקר נוירו מרקטינג בו עלתה מסקנה פורצת דרך : בעקבות הצפה של המוח במידע בעל ערך המבוסס על רגשות, הבינו כי רכישה בעסק מתבצעת בהתאם לחיבור רגשי חזק עם המותג

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
היה זה אלברט איינשטיין שאמר "הדמיון חשוב יותר מהידע ". אין ספק כי המשפט הזה תופס לגבי כול מה שקשור לתרבות הצרכנית של היום. בני אדם מקבלים את רוב ההחלטות בחיים בצורה לא רציונאלית והם העזרים במה שנקרא "סימנים סומאטיים", אותם סימנים בעצם מבוססים על אסוציאציות לא בהכרח במודע, אותם אסוציאציות מקשרים את העיצוב לאיטליה, את אומנויות הלחימה ליפן ואפליקציות וסטראטאפים לישראל. אותם סימנים סומאטיים יודעים בעצם לקשר בין תכונות לבין תמונות שאנו רואים. כאשנו נתקלים בפריט אופנה תוצרת איטליה, ישר עולות לנו אסוציאציות הקשורות לעיצוב מדהים וכך ערך המוצר בעיני הצרכן עולה. רוב הצרכנים הרוכשים פריט אופנה לא יודעים באמת איך נעשית תפירת הפריט ומה וממה החומרים הבונים את הפריט עושים, בעזרת הסימנים הסומאטיים הרוכש מחליט לרכוש את אותו פריט בעקבות האסוציאציה שעולה במאיות השניה לא במוע בין עיצוב איכותי לבין איטליה.  דברים דומים קורים כאשר רוכשים אמצעי טכנולוגיה יפנים, רכבים גרמניים ועוד.