כיצד לבחור שקיות לחנויות?

חוק שיצא בישראל לאחרונה לצמצום שקיות שניתנו בעבר בחינם ברשתות השיווק הביא לכך שכל רשת גדולה לממכר מזון מאלצת את לקוחותיה לרכוש את שקיות הניילון במחיר של 10 אגורות לשקית. סקר שנערך לאחר חודש מיום החלת החוק העיד על כך שיש ירידה של 70% בניצול שקיות ניילון והלקוחות הפנימו את הצורך בשימוש שקיות רב פעמיות. החוק אינו חל על שקיות לחנויות. כל בעל עסק נותן ללקוחות שלו שקית בעת ביצוע הרכישה.

האם החוק החדש מגביל? או שמא מדובר בדבר טוב?

בעלי חנויות רבים עומדים בפני הדילמה כיצד לבחור שקיות לחנויות שלהם. לאור הרצון שלא לפגוע בכדור הארץ רבים בוחרים בשקיות נייר. לכל בעל עסק יש את הלוגו שלו שמודפס על השקיות בצירוף פרטים נוספים כמו כתובת העסק, טלפון ולעיתים אף אי-מייל. זה אולי נראה מגביל, אבל למעשה מדובר בדבר טוב, שלא רק חוסך לכלוך והורס את העולם, אלא גם מפרסם בצורה מדויקת יותר. בכל פעם שמלאי השקיות בחנויות נגמר חוזרת הדילמה כיצד לבחור שקיות לחנויות. רבים משנים את הזמנתם בהתאם לצורך. יש גדלים שונים של שקיות אריזה, שקיות נייר וכן הלאה. למוצרים קטנים שקיות קטנות ולגדולים גדולות. יש בארץ הרבה יצרני שקיות וכל בעל עסק יכול לבחור את מקום רכישת השקיות ועיצובן על פי רצונו. יש סוגים שונים של שקיות ובנוסף לשקיות נייר בעלות ידיות מפלסטיק או נייר, יש גם שקיות פלסטיק אם ידיות או עם חור חיזוק.

למה לייצר שקיות לעסק?

עבודת ייצור שקיות היא עבודה במספר שלבים עד לשלב בקרת איכות. ללקוח יש אפשרות להגיע למפעל היצרן כדי ללוות את שלבי עבודת ייצור השקיות ולהעיר את הערותיו בטרם מעבר לשלב הבא. לרוב יצרני השקיות יש תצוגה של שקיות ולקוח שמוצא את מבוקשו העבודה יכולה להתחיל. לקוח יכול גם להזמין שקיות מעוצבות על ידו ומותאמות לצרכיו. הוא גם יכול לבחור את גודל הכיתוב.

שקיות של בעלי עסקים הם דרך נוספת לפרסום העסק. רוב העסקים מפרסמים עצמם בכל דרך אפשרית ומתן שקית ועליה שם העסק ופרטיו מהווים פרסומת מהלכת.
כיצד לבחור שקיות לחנויות? בטרם סגירת עסקת עם יצרן השקיות צריך לסכם כיצד יראו השקיות, הכיתוב בצבעים שונים או בשחור בלבד, מה יהיה הכיתוב ומה מספר השקיות הרצוי.